Wednesday, September 08, 2010

Tadi merupakan tarawikh terakhir utk ramadhan kalini. Sok bermula syawal. Dalam kegembiraan syawal menjelma, terasa kesedihan kerana ramadhan meninggalkan kita. Tak tau thn depan masih sempat atau tak.

Kupanjatkan doa memohon moga sentiasa di dalam rahmatMu dan berjumpa lagi Ramadhan akan datang and leh tarawikh lagi.. :D

Masjid Felda Keratong Satu dah dilengkapi air cond tp mak aihh bapak sejuknya tadi. Tak khusyu lak tarawikh. Rasa gembira melihat kemajuan Keratong skang ni..tp dalam kesibukan teknologi ni, lepas witir, salam2 sumer, masih lagi terdapat sikap yang x sudah2 dari dulu.
 
Selipar aku ilang adoii. Hahah ape lg berkaki ayam aku balik ke kereta. Dahla parking jauh, adehai. Smpai kat kete ade sorang dak pmpuan ni tegur dari seberang jalan "cikgu!"

Uhuh anak murid aku daa dak form 4. Tegur2 gitu then paksa die dtg raya umah, klau tak saya failkan sabjek saya.. ahaha kejam2.

Aku nak gi petronas keratong 4, mnyak dah E. Sok kompom beduyun2 kete beratur kang. Dalam perjalanan ke keratong 4, mata aku terpegun tgk pelita buluh sepanjang perjalanan dari masjid ke jalan besar.
 
Pehh.. bederet pelita buluh sepanjang 1 km yang aku kire beratus2 pelita tu. tp pelita buluh ni dia wat 3 on 1. mknanya setiap batang 3, kemudian 3, mmg cantik la. cam lampu jalan kiri kanan. Bangga aaa jugak coz pelita ni dari jalan besar hingga ke keratong satu smpai masjid.. . Tapi sape yang wat?
Bapak aku ckp pentadbiran keratong 1 punya projek. waaa bangga bangga..

Erm sok dah syawal, lusa dah ziarah2 yang idup or yang dah xde. Tetiba teringat lak arwah yang aku exciden 4 thn lepas. Ajal maut di tangan tuhan. Rasa sangat bersalah tp tulah dah ketentuanNya. aku xleh wat ape dah.. Semoga roh arwah dicucuri rahmat. Al fatihah

mood sedih la plak.. aish

0 Comments: